Kundtjänst: 08-35 65 31

OFFICIELL VÄRLDSGARANTI 2-5 ÅR 100% PRISGARANTI HELFÖRSÄKRADE LEVERANSER 14 DAGARS ÖPPET KÖP
X

Glöm inte att lägga till Protect MyWatch till din exklusiva klocka i kassan.

1000:-

rabatt vid tillval
av Protect MyWatch.

* Gäller köp över 10,000 SEK.

VANLIGA FRÅGOR - FAQ  

Här har vi samlat de vanligaste frågorna rörande oss och att handla en klocka på internet. Kontakta oss gärna om din fråga ej besvarats nedan så hjälper vi gärna till.  

 

Nej. Vi erbjuder dock samma villkor samt kan ge dig som kund ett bättre pris än vad en auktoriserad återförsäljare kan göra. Som auktoriserad återförsäljare är man, för flertalet klockmärken i vårt sortiment bunden till priser bestämda utav klocktillverkaren, så kallade rekommenderade listpriser. Vi erbjuder istället upp till 30 procent lägre priser - alltid med samma garantier. 

 Vilka är vi?

 

Läs gärna på rubriken "om företaget" som du finner i rubirkerna högst upp på vår sida. 

 Finns det någon garanti?

 

Ja alltid. Vi erbjuder klocktillverkarnas officiella world-wide garanti. Alla exklusiva klockor säljs med giltig officiell world-wide garanti från en auktoriserad återförsäljare i vårt nätverk. Du kan även lägga till Protect MyWatch vid köp av din klocka hos oss för 100% skydd.

Ja, självklart. 

 Ingår all sedvanlig dokumention såsom garanti, box, manual och eventuella extra tillbehör?
 

Ja, precis samma dokumentation, förpackning och eventuella extra tillhörigheter såsom verktygs kit och liknande medföljer precis som vid köp hos en auktoriserad återförsäljare. Ingenting har förändrats, försämrats eller tagits bort.

 Erbjuder ni TaxFree?

 

MyWatch Sweden erbjuder TaxFree till alla kunder som enligt svenskt regelverk har rätt att få momsåterbetalning vid utträde ur EU.

TaxFree gäller alla varor överstigande 200 kr som exporteras ur landet inom tredje kalendermånadens utgång.

Återbetalningen är 20 procentenheter.

Räkneexempel:Vid köp för 50.000 kr så blir återbetalningen 10.000 kr.

Hur gör jag för att handla TaxFree?

1) Ange i kommentarfältet till din order att du önskar TaxFree ihop med din utlandsadress och ditt passnummer

2) Ta med vara, kvitto samt pass till tullens servicedesk på din sista anhalt före utträde ur EU

3) Posta eller maila oss en kopia på ditt stämplade kvitto

4) Klart! Vi kontrollerar att alla papper är i ordning och gör en återbetalning till dig inom 3 dagar 

 Vad händer om klockan går sönder?
 

Det beror på vilken garantiform ni har. För klockor med tillverkarens egna officiella garanti lämnar ni in klockan hos valfri auktoriserad återförsäljare i Sverige eller utomlands.

Har ni lagt till Protect MyWatchs utökade garanti och klockan har gått sönder utan att täckas av återförsäljarens egna garanti så skickar ni klockan till oss. Vi lämnar sedan in klockan hos auktoriserad återförsäljare för reparation samt står för hela kostnaden som uppstår.

Återförsäljarens garanti gäller tillverknings- och materialfel. 

Observara att denna garanti inte täcker: 

- skador som orsakats av felaktig skötsel, slarv, felaktig användning eller andra skador som ej beror på material- eller tillverkningsfel. 
- skador orsakade av ingrepp av annan än auktoriserad återförsäljare(officiell world-wide garanti) 
- skador krona och glas. 
- skador på läderarmband, plastband, länkar samt ytbeläggning på dessa, samt skador på uret. 
- fuktskador på ej vattentäta ur (vattentätt = 10 ATM). 
- om serienumret ändrats eller borttagits. 
- Observera att originalgarantibevis måste bifogas vid inlämning.

 Hur lång är leveranstiden?

 

  Beställningsvara   Klockan behöver specialbeställas. Räkna med en leveranstid på mellan 4-12 veckor.

 Hur levererar ni klockan?
 

Med budfirma, rekommenderat paket alternativt värdetransport. Läs mer om våra leveransmetoder och villkor.

Om leveransförsök misslyckas vid upprepade tillfällen och klockan går i retur till MyWatch interna lager efter upprepade leveransförsök tar MyWatch ansvar för ordern upp till 30 dagar från det att senaste leveransförsöket ägde rum. Hör vi inget från kunden under denna tid tillfaller ordern MyWatch internlager. 

 Vilka betalningsmöjligheter erbjuder ni?
 

 För närvarande erbjuder vi våra kunder följande alternativ:

 När debiteras mitt betalkort?
 

I samband med att du gör ditt köp.

 Vad händer om jag ångrar mig & kan MyWatch neka mitt köp efter lagd order?
 

MyWatch Sweden tillämpar distanshandelslagen vilket innebär att man har 14 dagars full ångerrätt enligt lag. Ångerrätten börja gälla från den dag du tar emot klockan. Läs mer om detta under Garanti. Observera att ångerrätten inte gäller för varor märkta med "Beställningsvaror"

MyWatch Sweden kan neka köp, om vi misstänker bedrägeri eller produkten är felaktigt prissatt av oss eller omfattar prishöjning från leverantören som står bortom MyWatch kontroll.

 Kan ni skicka mig en katalog?
 

Vi har inga fysiska kataloger att skicka ut. Vi hänvisar till nätkatalogen på hemsidan.